genieten, genieten en nog eens genieten

Hi allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, maar ik ben in die tijd veel weg geweest. Zo ben ik naar Solar geweest en ben ik gister terug gekomen van Frankrijk. Zoals je in mijn eerdere blog hebt kunnen lezen ben ik een behoorlijke vakantieganger, omdat ik al een keer naar Frankrijk ben geweest voor een trouwerij en nog naar Spanje ben geweest met een vriendinnetje.

Ik zal in deze blog dan ook wat over Solar en mijn vakantie in Frankrijk vertellen.

SOLAR

Op zaterdag 6 aug. ben ik naar Solar geweest. Solar is een festival dat plaats vind aan de Maasplassen in Roermond. Het is een creatief festival, er is overal wat te doen, er is heel veel te zien en er zijn heel veel verschillende stages. Het was voor mij de eerste keer dat ik naar Solar ben geweest, er was zo veel te doen en er gebeurde overal wel wat. Hierdoor vloog de dag voorbij en was 1 dag eigenlijk te kort. Er zijn ook weekend tickets beschikbaar, dan kan je van donderdag tot maandag op de camping (donderdag is opbouwen en maandag afbouwen). Zaterdag en zondag is het festival terrein open en op vrijdag en in de avond zijn er allemaal verschillende feestjes, activiteiten en ondernemingen op de camping, wat al heel leuk schijnt te zijn. Volgend jaar maar een heel weekend dus!!

FRANKRIJK – La Drôme

2 dagen na solar ging ik naar Frankrijk. Net als vorig jaar ging ik een weekje naar Frankrijk, waar de familie van mijn vriend een huisje heeft in Frankrijk aan de Drôme. Wat een bofkont ben ik ook.

We hebben vooral heel veel uitgerust, lekker boekje gelezen en gezwommen. De eerste avond dat wij er waren was er gelijk een dorpsfeestje. Gezellig!

FRANKRIJK – Marseille

Na 5 daagjes zijn we op zaterdag samen naar Marseille vertrokken. Na een uurtje in de trein waren we rond 11 uur in Marseille en hadden we nog een hele dag voor ons.

We hebben heel veel gezien en hebben heel veel gedaan. Ik vond het een erg leuke stad. Wat wel jammer was, was dat echt álles in het Frans stond en dat ze vertikte om Engels te praten, dat was soms wat lastig communiceren.

Processed with VSCO with hb2 preset Processed with VSCO with hb2 preset Processed with VSCO with p5 preset

Hierboven is “le vieux port” te zien, de haven van Marseille. Heerlijk om ergens een broodje te kopen en die daarna, op de kade bij het haventje met je voetjes in het water, op te eten.

Hieronder zijn foto’s van de laatste avond te zien. Toen gingen we met de boot naar een eiland. Hier kon je rondlopen, zo was er een mooi strandje en kon je een route lopen op de heuvels. Met de zonsondergang was dit magisch, ik heb genoten.

Processed with VSCO with hb2 preset Processed with VSCO with hb2 preset

We zaten in een heel schattig hotelletje en ’s ochtends namen we dan ook vaak een ontbijtje bij het hotel in het schattige tuintje.

Zoals je waarschijnlijk al aan de foto’s hebt kunnen zien is Marseille een mooie stad. Wel vond ik de 5 daagjes dat wij daar waren wel genoeg. De laatste dag dat we er waren wisten we al niet zo goed meer wat we moesten doen en bij toeval liepen we tegen een heel schattig wijkje van Marseille aan (le Panier). Dit was een wijkje met smalle straatjes, gekleurde huisjes en leuke kleine winkeltjes.

Er waren veel leuke en lekkere resaurantjes, wel was alles in Marseille heel duur. Of je nou bij de haven ging zitten of wat verder weg van de stad. We hebben bijna alles lopend gedaan, omdat de bezienswaardigheden niet heel ver van elkaar vandaan lagen. Wel zijn we nog een dagje naar het strand geweest, waar we wel de bus voor hebben gepakt.

Mijn vakanties zitten er nu jammer genoeg al weer op.. over een weekje al weer naar school! Maaar nog even niet aan denken en nog een weekje genieten maar!